haberL haberR
0 facebook twitter googleplus

Gündem

05 Nisan 2010 Pazartesi, 08:02
Paylaş
Tweet
Paylaş
Gönder
Yazdır
A
A
Gönder
Ana Sayfa » Gündem » Hızlı trenin yeni güzergahları

Hızlı trenin yeni güzergahları

Ankara-Eskişehir arasında yılda 1 milyon 250 bin yolcu hızlı trenle seyahat etti.
Hızlı trenin yeni güzergahları Ankara-Eskişehir arasında yılda 1 milyon 250 bin yolcu hızlı trenle seyahat etti.
İlginin yüksek olması üzerine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yeni hatlar için harekete geçti.

İnşası devam eden Eskişehir- İstanbul , Ankara-Konya, Ankara-Sivas gibi hatlara, Sivas-Erzurum, Balıkesir-İzmir, Konya-Antalya gibi yeni güzergahlar eklendi. 13 yılda 6 bin 792 kilometre yeni hızlı tren yolu yapılması planlanırken, Tür-kiye'nin her yerinden 150 kilometre gidildiğinde, hızlı tren istasyonuna ulaşılacak.

Zaman'a hızlı tren projeleri hakkında bilgi veren Ulaştırma Bakanı Yıldırım, hedeflenen kilometreye ulaşmak için iki hususun ihmal edilmemesi gerektiğine dikkat çekiyor. Birincisinin demiryolu politikasının sürdürülebilmesi, ikincisinin ise hatlar için gerekli olan 27 milyar Euro 'luk kaynak meselesinin aşılması. Kaynak probleminin Türkiye 'de her zaman olduğunu ifade eden Binali Yıldırım, meselenin çözümünün kamu-özel ortaklığı, Yap-İşlet-Devret (YİD) ve genel bütçeden kaynak ayırmak olduğuna işaret ediyor. Genel bütçe dışındaki seçeneklerin henüz denenemediğini vurgulayan Bakan Yıldırım, "Çünkü demiryollarının mevzuatını güncelleştirmemiz lazım. Onu yaptıktan sonra bu modeller üzerinde çalışabiliriz. Böylece, havalimanlarının olduğu gibi, Yap-İşlet-Devret modeliyle yeni hızlı tren hatlarının inşa edilmesinin önü açılmış olacak. Devletin cebinden bir kuruş çıkmadan, yeni hızlı tren hatları inşa edilmiş olacak." dedi.

Ulaştırma Bakanı, Ankara-Eskişehir hattının çok geç inşa edildiği yönündeki eleştirilere katılmıyor. Avrupa'da yapılan hızlı tren inşaat sürelerinin yılda ortalama 43,50 km olduğuna işaret eden Yıldırım, şu bilgileri verdi: "Avrupa'da proje fikrinin ortaya çıkması ile projenin hazırlanması ve inşaata başlaması arasında geçen süre yaklaşık 7-13 yıl arasında değişmektedir. Örneğin Frankfurt-Köln arası 197 km'lik hattın projelendirme süresi 13 yıldır. 5 yılda tamamlanan 206 km'lik Ankara-Eskişehir Hızlı Tren Hattı yapım süresine 6 aylık proje yapım süresi de dâhil edildiğinde, örneklerine göre daha kısa sürede tamamlanmıştır."

Bakan Yıldırım, sene sonuna kadar Ankara-Konya hattında seferlere başlamayı kendilerine hedef edindiğini açıkladı. Yıldırım, "Sıkışık bir takvim ama gerekirse 3 vardiyaya çıkacağız ve 2010 sonunda yolcu taşımayı planlıyoruz. Bu mümkün olmasa da testlerde son hale gelmek istiyoruz." şeklinde konuştu.



Paylaş
Tweet
Paylaş
Gönder
Yazdır
A
A
'Başbakan'ın BBP'li dediği o kişi...'
BBP'DEN FLAŞ AÇIKLAMA

Yorum Yaz

VİDEO GALERİ

Polislerin karardan önceki veda konuşması
  • Polislerin karardan önceki veda konuşması
  • Yurt Atayün'ün ifadesinde skandal
  • Yahya Akın Hocaefendi'den sahur operasyonuna tepki
  • Polislerin nezarette son iftarı


YAZARLAR

  • Nazlı ILICAKNazlı ILICAKAK Parti'nin vizyon belgesi
  • Ali Atıf BİRAli Atıf BİRİhsanoğlu için ekmek
  • Gültekin AVCIGültekin AVCIRüzgârlar gelir geçer
  • Doğu ERGİLDoğu ERGİLEkmek için Ekmeleddin
  • Aykut IŞIKLARAykut IŞIKLARŞimdi Bodrum'da olmak da vardı
  • Tarık TOROSTarık TOROSKaymak...
  • Yaşar ERDİNÇYaşar ERDİNÇErdem Başçı için zor dönem ve zor kararlar
  • Bilal ÖZCANBilal ÖZCANBodrum'un Köygöçüren'i
  • Ali DEMİRELAli DEMİRELEfendimiz büyüklere hürmet edilmesini istiyordu
  • Seda ŞİMŞEKSeda ŞİMŞEKEn "Türkiyeci" kampanya
Nazlı ILICAKAK Parti'nin vizyon belgesi

FOTO GALERİ

  • Birbirinden ilginç bilinmeyen gerçekler
  • Hayran bırakan sanat
  • Kalp ve damar hastalıklarına birebir
  • Ünlülerin Murat Göğebakan yorumları
  • Uykusuzluğun çözümü bu meyvede
  • Bu örümcek diğerlerinden çok farklı
  • Ne olduğunu görünce hayran kalacaksınız
  • Şehrin ortasında inanılmaz görüntü
  • Google'ın hiç bilmediğiniz ilginç özellikleri
Bilinmeyen gerçekler