haberL haberR
1 facebook twitter googleplus

teog sınav sonuçları - 2014 (TEOGS)

Ana Sayfa » Gündem » teog sınav sonuçları - 2014 (TEOGS) haberi
20 Ocak 2014 Pazartesi, 10:48
2014 TEOG Sınav Sonuçları AÇIKLANDI. Öğrencilerin merakla beklediği TEOG Sınav Sonuçlarında heyecan dorukta. Öğrencilerin merakla beklediği TEOG sonuçları açılandı. 2014 TEOG Sınav Sonuçlarına E okul'dan ulaşılabiliyor. 2014 TEOG Sınav SonuçlarıNI bugun.com.tr'den öğrenebilirsiniz...
teog sınav sonuçları - 2014 (TEOGS)
TEOG Sınav Sonuçları için heyecan dorukta. 2014 TEOG Sınav Sonuçları açıklandı. Öğrencilerin merakla beklediği TEOG sonuçları açılandı. 2014 TEOG Sınav Sonuçlarına E okul'dan ulaşılabiliyor. 2014 TEOG Sınav Sonuçlarını bugun.com.tr'den öğrenebilirsiniz...

TEOG Sınav Sonuçlarına bu adresten ulaşabilirsiniz...

E-OKUL VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ İÇİN TIKLAYINIZ



MEB'İN SİTESİ İÇİN TIKLAYIN

2013 2014 eğitim yılında ilk yapılacak olan TEOG Ortak Sınavı 28 Kasım günü ilk oturumu yapıldı. TEOG 1.dönem Merkezi ortak sınavı ikinci oturumu da yapıldı.

8.Sınıf ögrencileri bu yıl SBS sınavı yerine TEOG Temel eğitimden orta öğretime geçiş sistemi sınavına girecekler.Sınava girecek ögrenciler İki dönemde toplamda 2 oturumda 4 ortak sınav yapıldı. 1.dönem ortak sınavlar 28-29 kasım 2013 tarihlerinde yapıldı. 2.dönem ise 28-29 nisan 2013 tarihlerinde yapıldı.

TEOG Merkezi Ortak Sınav soruları ve cevap anahtarı yayınlandığında aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Birinci dönemin ortak sınavları, 28-29 Kasım'da tüm ülke genelinde olağanüstü haller ve özel durumlar dışında öğrencilerin öğrenim gördükleri okullarla, yurt dışında ise KKTC ve bakanlığa bağlı okulların bulunduğu, sınav yapılması uygun görülen merkezlerde Türkiye saatiyle 09.00, 10.10 ve 11.20'de başladı. Sınavlar saat 12.00'de tamamlanmış oldu.

İKİ SORU İPTAL EDİLDİ

Milli Eğitim Bakanlığı, 8. sınıf ortak sınavlarında 2 sorunun iptal edildiğini bildirdi.

Açıklamada, sorulara ilişkin iptal gerekçelerine de yer verlidi. Matematik testi A kitapçığının 12, B kitapçığının ise 7. sorusunun D seçeneğindeki 3. adımda yer alan büyük üçgenin sol alt köşesindeki iki küçük üçgenin, grafik çiziminde sehven fazladan yer almasıyla fraktal oluşumunun bozulduğu ifade edilen açıklamada, bu bozulma ile sorunun kurgusundaki doğru cevap olan (A) seçeneği ile (D) seçeneğinin de ikinci bir doğru cevap oluşturduğu duyuruldu.Açıklamada, bu nedenle sorunun iptalinin uygun görüldüğü belirtildi.

Fen ve teknoloji testi A kitapçığı ve B kitapçığı 3. sorusunda ise adı geçen orak hücreli anemi hastalığının, eşeye bağlı kalıtım göstermeyip, vücut kromozomu üzerindeki çekinik genlerle taşınan bir hastalık olduğuna işaret edilerek, "Soru kökünde sehven eşey kromozomunu ifade eden 'X' yazılması hatalı bilgi oluşumuna neden olmuştur. Bu durum sorunun çözümünü ve doğru cevaba (C seçeneği) ulaşmayı engellememektedir. Ancak öğrencilerin çelişkiye düşebileceği göz önüne alınarak iptali uygun görülmüştür" denildi.

TEOG Merkezi Ortak Sınav soruları ve cevap anahtarı yayınlandığından aşağıdaki linkler aktif olacaktır.

TEOG Sınav Sonuçları Öğrenme E Okul Giriş

MEB  henüz duyuru yapmadı. 8.sınıf ortak sınav sonuçları Ocak 2014 'de açıklanacak ibaresi bulunmaktadır.

Teog e-okul sınav sonuçları öğrenme işlemleri. E okul sistemi üzerinden teog sınav sonuçlarınızı öğrenebilirsiniz

SBS'nin yerine bu yıl ilk kez yapılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınav (TEOG) sonuçları bugün açıklanacak. TEOG sınav sonuçlarını an be an bu sayfadan sonuçları takip edebilirsiniz.

Bu yıl ilk kez yapılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınav (TEOG) sonuçları bugün açıklanacak. Bir milyondan fazla öğrencinin Kasım ayından bu yana süren tedirgin bekleyişi sona eriyor. Bu yıl SBS'nin yerine yapılan ilk merkezi yazılı sınavının sonuçları bugün açıklanıyor. 1 milyon 300 bin öğrencinin girdiği temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavından alınan puanlar, hem karne notu olarak değerlendirilecek hem de liselere girişte esas alınacak. Sisteme göre iki dönemde 6 dersten toplam 12 sınav yapılacak.

SINAV SONUÇLARINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN..!

E-Okul (MEB) (TEOG) Veli Bilgilendirme sistemi sayesinde veliler artık öğrencilerinin yazılı sözlü notlarını ve öğrenci hakkındaki bilgileri E-Okul internet sitesinden öğrenebiliyor..

E OKUL VBS GİRİŞ

TEOG (Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş) Sistemi Nedir

TEOG, temel eğitimden ortaöğretime geçiş sisteminin kısaltmasıdır. Bu yeni sisteme göre 6, 7 ve 8. sınıflarda 6 dersten 6 ayrı sınava girecek ve ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanına eklenmiş yılsonu başarı puanlarının ortalaması ile liselere yerleşeceksin.

6 temel ders için (Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, TC İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) öğretmeninin sene içerisinde düzenlediği sınavlardan biri merkezi olacak. 3 sınavı olan derslerin 2. sınavı, 2 sınavı olan derslerin 1. sınavı merkezi olarak gerçekleşecek. Bu sınavlardan aldığın sonuçlar doğrultusunda ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanın hesaplanacak.

6, 7 ve 8. sınıflarda 1. ve 2. dönem sonunda girdiğin bütün sınavlar baz alınarak yıl sonu başarı puanların hesaplanacak ve bu puan senin liseye yerleşme puanını etkileyecek.

Sınavlara kendi okulunda gireceksin ve sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak.

Yanlışların doğrularını etkilemeyecek.

TEOG sınavı nasıl yapılacak?

Yeni sistemle, her yıl merkezden yapılacak 6 temel dersten 6 sınav getirildi. Yerleştirmede belirleyici olan tek sınavın kaldırılmasına paralel olarak da, yeni sisteme ‘Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş’ (TEOG) adı verildi.

Bu yıl son kez yapılan SBS sınavının yerine Milli Eğitim Bakanlığı’nın uzun süredir üzerinde çalıştığı yeni sınav modelinde sona gelindi. Bu kapsamda merkezden yapılan tek SBS yerine artık 6 temel dersten her yıl 6 sınav yapılacak. Merkezden yapılan sınavlarda öğrencilere, bu derslerden çoktan seçmeli 20 soru sorulacak.

TEOG AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, kaldırılan Seviye Belirleme Sınavı’nın (SBS) yerine getirilen Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi’ni (TEOG) 4 Eylül 2013 tarihinde kamuoyuyla paylaştı. Yeni sınav sistemi, kamuoyuna açıklandığı haliyle birçok soruyu da beraberinde getirdi.

Yeni sistem, ‘pedagojik açıdan ne gibi sorumluluklar getirmekte ve eskisinden farkı nedir, ayrıca bu SBS’siz liseye geçme yönteminin güçlü ve zayıf yönleri nelerdir’ sorularından hareketle değerlendirildiğinde, SBS’siz yeni sistemin önemli avantajları bulunmakta, aynı zamanda şimdiden birtakım tedbirler alınmadığı ve geç kalındığı takdirde ileride kısmen sorun teşkil edebilecek eksik ve belirsiz yönleri bulunmaktadır.

Tek Sınava Dayalı Sistem Kalkıyor
Önceden SBS ile liselere geçiş tek bir sınavla ve birkaç saat içinde gerçekleşirken, bu sistemde 6, 7 ve 8. sınıflar olmak üzere bu süreç 3 yıla yayılmaktadır. Öğrenciler her yıl 6+6=12 “denetimli sınav”a gireceklerdir. İki sınavlı derslerin ilki, üç sınavlı derslerin ise ikinci sınavları, illerde “denetimli sınav” şeklinde yapılacak. Okullarda yıllardır gerçekleştirilen sınav sisteminde yapılan tek değişiklik, belirlenen toplam 6 derste yapılan sınavlardan birer tanesinin “denetimli sınav” şeklinde merkezden belirlenecek sorularla kendi öğretmenleri dışında ve gözetiminde yapılacak olmasıdır. Bu yöntem teknik altyapı ve ihtiyaçlar giderildiği takdirde mümkün olabilir. Böylece sınavlar daha objektif bir şekilde tek merkezden belirlenecek ve aynı ya da benzer sorularla tüm öğrenciler sınava girmiş olacaktır. Ancak 6, 7 ve 8. sınıflarda yapılacak olan 12’şer (toplam 36) sınavın, gerek öğrencide gerek velide sınav kaygısını artırmasından endişe duymaktayız.

Yeni Sistem, Okul ve Öğretmenin Önemini ve İtibarını Artırma İmkânı Veriyor
Altyapı eksikliği, öğretmen açığı vb. sorunlar nedeniyle bugüne kadar okullarda öğrencilerimize verilen eğitimler yeterli olmadığından, hem ulusal hem de uluslararası sınavlarda başarı düzeyi belli seviyelerde kalmıştır. Bu nedenle, aileler, okulun veremediği eğitimi telafi eden kurum ve aracılara başvurmaktaydı. Her ne kadar bu sistem de dershaneleri tamamen ortadan kaldırmayacak olsa da okulun önemini kesinlikle önceki dönemlere göre daha iyi bir seviyeye çıkarma potansiyeli taşımaktadır. Ayrıca öğretmenlerimizi de daha aktif hale getirmekte ve onların toplumsal itibarını daha da artırmaktadır. Kısaca bu sistem, okul ve öğretmen merkezli bir mantıkla hareket etmekte ve öğretmenlerimize yeni fırsatlar sunmaktadır. Umulur ki, bu fırsat iyi organize edilsin ve eğitimde verimlilik daha da artsın.

Öğretmen Açığı Bir An Önce Giderilmelidir
Tüm Türkiye’de merkezden belirlenen aynı ya da benzer sorularla sınavların yapılması için okullar, iller ve bölgeler arasındaki eğitim ve personel farkının kapatılması için bir an önce gerekli adımların atılması gerekmektedir. Bazı branşlarda, özellikle kırsal bölgelere gidildikçe ciddi öğretmen eksikliği bulunmaktadır. Öğretmen eksikliği bulunan ya da branş öğretmeni dışında başka öğretmen tarafından verilen dersten sınava girecek öğrenciler için yeni bir çalışmanın başlatılması zorunludur.

Öğrenci ve Öğretmenlerin “Denetimli Sınav”la İlgili Altyapı ve Eğitim Eksiklikleri Giderilmeli ve Sınav Bilinciyle İlgili Oryantasyon Eğitimi Verilmelidir
Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni sınav sistemiyle ilgili altyapı eksikliklerini bir an önce tamamlaması gerekmektedir. Sadece öğretmen eksikliği değil, özellikle kırsalda eğitim alan öğrencilerin ve öğretmenlerin, bilgisayar kullanma becerilerinin artırılması için eğitimlerin verilmesi gerekmektedir. Sınav zamanında öğrenci ve öğretmenlerin sınavın yapılacağı merkezlere sağlıklı bir şekilde taşınması da önemlidir. İleride tabletler üzerinden yapılması düşünülen sınavlar için henüz tabletli eğitim almayan öğrencilere gereken teknik eğitim verilmelidir. Öncelikle tüm okullarda tablet ve internet donanımının kurulması ve çalışır vaziyette olması gerekmektedir.

İyi Bir Planlamayla Uzun Vadede Bölgelerarası Eğitim Farkının Azaltılmasına Katkı Sağlayabilir
Türkiye’de uzun yıllardır ekonomik, sosyal ve eğitimden kaynaklanan bölgesel farklılıklar devam etmektedir. Ekonomi alanında, sağlık alanında birtakım iyileştirmeler olsa da eğitimin niteliği, iller ve bölgeler arasındaki farklar, yapılan ulusal sınavlar neticesinde açıkça görünmektedir. Eğer iyi planlanırsa, her ne kadar bölgeler arasındaki eğitim ve öğretim farkı tamamen yok edilmese de eskiye oranla bize bu farkı azaltma fırsatı vermektedir.

Notlarda ”Hormonlaştırma” Tehlikesi Var mı, Varsa, Bu Tehlikenin Önüne Nasıl Geçilebilir?
Liselere geçişte SBS kalktığına ve verilen 6 dersten alınacak notların ortalamasına göre değerlendirme yapılacağına göre, bu sistem, notların objektif olarak verileceği konusunda bazı kaygıları beraberinde getirmektedir. Her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ikincisi akademik müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak. “Denetimli sınav”dan düşük alan öğrencilerin başarısını bu sınavla öğretmen telafi edebilir ve bu da objektif değerlendirmeye gölge düşürebilir. İleride karşımıza çıkabilecek böyle bir sorunu gidermek için ne tür sağlıklı bir model geliştirmek gerekir? Denetimli ve denetimsiz sınavlar arasında çıkması muhtemel durumlarda farka göre bir değerlendirme mi yapılacak? Burada öğretmenin ve okulun durumu ne olacak? Bu farkı oluşturan başka faktörler var mı? Bütün bunların netliğe kavuşturulması gerekmektedir.

TEOG ile şişirilmiş notlara son

Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli’nin tüm ülkede eşitlik sağlayacağını söyleyen Yıldız “Önceden okuldan okula, ilden ile fark eden müfredat ortak bir işleyişe dönüştürülecek. Böylece ek bir eğitime ihtiyaç da olmayacak” dedi.

İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ YENİ SİSTEMİ STAR’A DEĞERLENDİRDİ

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın önceki gün anlattığı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli’nin 2 milyon 600 bin öğrencisi ve 11 bin öğretmeni olan kentte nasıl uygulanacağını Star’a açıkladı. Dershaneye bağımlılığı arttıracak bir sistemin gelmediğini söyleyen Yıldız, “Türkiye’deki tüm okullarda ortak müfredat zorunlu hale getirilecek. Böylece adil bir eğitim sistemi oluşturulacak’’ dedi.

Amaç müfredatı temel kılmak

Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli’nin İstanbul’daki uygulamalarına ilişkin konuşan Yıldız, şunları söyledi: “Çocuk 8. sınıfta gireceği SBS sınavında 6. ve 7. sınıflardaki konulardan da sorumlu olacağı için okul dışında bir kuruma başvuruyordu. Bu yüzden de bu sınavlar okul müfredatının bir kenara itiliyordu. Bakanlığımız da okul müfredatını temel odaklı kılmak adına bu değişikliğe gitti. Böylece ek bir eğitime ihtiyaç da olmayacak.’’

Sınav sayısı arttırılmıyor

Tek sınav yerine sınav sayısının artırıldığı yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirten Yıldız, ‘’Bu sınav sisteminde çocuklar her derste zaten halihazırda yapılacak olan bir sınava merkezi olarak girecek ve sıcağı sıcağına öğrendiği az konulardan sorumlu tutulacak. Çocuklar gece gündüz çalışacakları kadar yüklü içeriklerden sorumlu tutulmayacak. Dolayısıyla yeni sınavın ve sınav sayısının artırılması söz konusu değil’’ dedi.

Sistemle eksikler görülecek

Yeni sistem ile dezavantajlı bölgelerdeki çocuklara da ortak müfredatın götürülmesi ve uygulanması konusunda bir fırsat verilmiş olacağını belirten Yıldız, “ Buna bağlı olarak bu yörelerde alt yapı, derslik, öğretmen gibi konularda eksiklik varsa bunlar da tamamlanmış olacak” dedi. Güvenlik konusunda sıkıntı yaşanacağı iddialarına yanıt veren Yıldız, “Farklı okullardaki öğretmenleri sınav için değiş tokuş yapacağız. Güvenlik SBS sınavında nasıl sağlanıyorsa aynı şekilde sağlanacak. Güvenlik açısından sorun yaşanmayacak. Yapılan değişiklik bir güncellemedir, radikal kararlar verilmemiştir” şeklinde konuştu.

ÖZEL OKUL KONUSUNDA KESİN KARAR YOK

Galatasaray, Kabataş, İstanbul Erkek Lisesi gibi devlet liselerine ayrı sınavın yapılmayacağının eleştirilmesinin gereksiz olduğunu belirten Yıldız, ‘’ SBS’de öğrenci puanıyla bu okullara nasıl yerleşiyorsa yine aynı şekilde merkezi sınavlardan aldığı puanlar sonucunda bu liselere yerleşecek” dedi. Özel okullara girişte merkezi sınav dışında ek bir sınav yapılmaması konusunda henüz kesin karar verilmediğini ifade eden Yıldız, ‘’ Özel okulların bu konudaki talepleri değerlendirilir, konuşulur ve bir karara varılır’’ şeklinde konuştu.

İSTANBUL’A 8 BİN ÖĞRETMEN ATANACAK

İstanbul’da öğretmen sıkıntısı yaşanmayacağını anlatan Yıldız “İstanbul, geçmiş yıllar dikkate alındığında 7-8 bin arası öğretmen açığımızı iç atamayla çözmüş olacağız. Geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yılda İstanbul’da 12 bin 500 ücretli öğretmen görevlendirmesi yapacağız” dedi. Kantinlere de değinen Yıldız, “Başta gazlı içecekler olmak üzere çocuklarımızın sağlıklı bir gıda tüketimini temin edilmesi için ailelerle birlikte çeşitli etkinlikler yapacağız.. Servis ve kantinleri titizlikle takip edeceğiz” dedi.

ŞİŞİRİLMİŞ NOTLAR VARSA ORTAYA ÇIKACAK

Okul tarafından notlara müdahalenin daha da artacağı yönündeki iddialara da değinen Yıldız, “Merkezi olarak yapılacak olan sınav belirleyici olacak. Mesela matematikten bir dönemde yapılacak olan 3 sınavdan 1 tanesinin merkezi olarak yapılacak olması okulun yapacağı diğer sınavlara da bir kriter olacak. Sınavlar arasında uçurum derecesinde fark varsa tedbirler alınacak. Bazı okulların göreceli olarak şişirme notlar verdiği, öğretmenlerin öğrencileri kayırdığı iddiası da eğer varsa ortaya çıkmış olacak’’şeklinde konuştu.

SINAV DEĞİL, ‘YAZILI”: TEOG

SBS’nin yerine getirilen modelin ismi ‘Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş’ (TEOG) oldu. Yeni modelde sınav yerine ‘yazılı’ ifadesi kullanılacak.

Sınav değil, ‘yazılı’: TEOG
SBS’nin yerine getirilen modelin ismi ‘Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş’ (TEOG) oldu. Yeni modelde sınav yerine ‘yazılı’ ifadesi kullanılacak. Milli Eğitim Bakanlığı , bu yıl kaldırılan SBS ’nin yerine konulacak sisteme ilişkinçalışmalarını son aşamaya getirdi. Bakan Nabi Avcı’ya sunulan yeni modelin 15 gün içinde açıklanacağı öğrenildi. Yeni modelde ‘yazılı’ vurgusu yapılacak, ‘sınav’ denilmesinden kaçınılacak. Yeni sistemle 6 dersten her dönem için getirilen 1 sınavla birlikte öğrencilerin daha çok sınava gireceği endişesi, uygulanacak testlerin her yıl öğrencinin zaten girdiği yazılılar olduğu veli ve öğrencilere anlatılarak aşılacak. Sistem velilere, “Çocuğunuzun zaten her yıl girdiği yazılılardan yeni yazılıların hiçbir farkı olmayacak. Sabah okuluna gidecek, 40 dakikalık ders içinde yazılıya girecek. Özel bir sınav değil” şeklinde anlatılacak. Yazılıların basit ve o ana kadar işlenen konuları kapsayacağı öğrenci ve velilere anlatılıp dershanelere gidilmesine gerek olmadığı da vurgulanacak. Yeni modele verilecek isim de belirlendi. Sınav kelimesinin yer almadığı modele, ‘Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş’ denilmesi karara bağlandı. Sistem kapsamında MEB bünyesinde, 6 dersten 2 dönemde her yıl yapılacak toplam 12 yazılı için soru havuzu oluşturulacak. Bu havuza ise tüm öğretmenlerden soru istenecek. Havuza alınmasına karar verilen sorular için öğretmene de ücret ödenecek.

Ortaöğretime Geçiş Sistemi nasıl işleyecek?

SBS yerine getirilen ‘Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş’ modelinin işleyişi ile ilgili ayrıntılar da ortaya çıktı. Yeni sistem şöyle işleyecek: 6 ders merkezi sınav kapsamında olacak. Ortaokul 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan yazılı sınavlardan bir tanesi merkezi sınav olarak gerçekleştirilecek. Sınavlar temel dersler olan Türkçe, Fen ve Teknoloji, Matematik, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi’ni içerecek. İlk yıl 8. sınıflara test uygulanacak birkaç yıl içinde kademeli olarak testten klasik yazılıya geçilecek. Merkezi sınavlar her ders için ayrı ayrı yapılacak. Sınavda çoktan seçmeli sorular (4 seçenekli) sorulacak. Sınavda yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek. Öğrencilerin 6. sınıftaki puanları yüzde 10, 7. sınıftaki puanları yüzde 20, 8. sınıftaki puanları da yüzde 70 oranında etki edecek. 6, 7, ve 8. sınıfların yıl sonu başarı puanlarının ağırlıklandırmasına göre oluşan puan, öğrencinin bir sonraki eğitim basamağında devam edeceği okulu belirleyecek.